Retourneren en terugbetaling

Hoe retourneer ik een artikel?

Retouren kunnen via de site aangemeld te worden:
  • Klik rechts bovenaan op de homepage via ‘Account’ op ‘Mijn bestellingen bekijken & retourneren’. Je krijgt direct het overzicht te zien als je al bent ingelogd. Ben je dit nog niet, dan moet je je eerst aanmelden.
  • Vink het/de te retourneren artikel(en) aan en klik op "Ruilen of retourneren".
  • Geef vrijblijvend de reden van de retour aan. Bevestig vervolgens de retouraanvraag.
  • Print het retourdocument uit. Het document bestaat uit twee delen; een rechter- en een linkerkant.
  • De rechterkant van het retourdocument met barcode plak je op de verzenddoos.
  • De linkerkant houd je bij. Deze zal door de DPD medewerker voorzien worden van stempel en datum op het moment dat je je retourpakket inlevert bij een DPD ParcelShop. Bewaar dit document goed, het kan later eventueel als ontvangstbewijs dienen.
  • Zorg ervoor dat de DPD medewerker tevens de barcode op het retourdocument goed scant. Dit is belangrijk om het terugbetalingsproces in gang te zetten.
  • Om beschadigingen te voorkomen, raden wij je aan om de schoenendoos in een verzenddoos te plaatsen.

    Belangrijk:
    De automatische terugbetaling treedt in werking zodra het retourdocument is gescand in het DPD punt. Je kan het retourdocument uitprinten via je account. Mocht je niet over een printer beschikken, zouden we je graag adviseren om de klantenservice te contacteren. Onze klantenservice zal het retourdocument vervolgens via de post versturen.

Gratis retour via DPD

Er is altijd een DPD ParcelShop bij jou in de buurt! Sarenza.nl biedt een gratis retourservice via DPD aan. Je kunt artikelen slechts 1 keer retourneren per bestelling. Nederland telt meer dan 700 DPD ParcelShops. Deze ParcelShops hebben zeer ruime openingstijden en hebben geen lange wachtrijen. Je kunt er pakjes 's ochtends, 's middags en 's avonds afleveren. Heel wat DPD ParcelShops zijn zowel op weekdagen als tijdens het weekend open. Wie op eigen initiatief beslist om niet via DPD maar via de post te retourneren, wordt terugbetaald zodra het pakket in ons magazijn is aangekomen. Je draagt in dit geval zelf het risico en de kosten van de verzending.
Gratis en simpel retourneren via een DPD ParcelShop: Zorg ervoor dat de medewerker van de DPD ParcelShop de barcode op het retouretiket goed scant. Dit is belangrijk om het terugbetalingsproces in gang te zetten. De DPD medewerker zal een ontvangstbewijs overhandigen waarop hij of zij een stempel zet. Dit ontvangstbewijs dient goed bewaard te worden; mocht het pakket namelijk kwijtraken of mocht de automatische terugbetaling wegens technische problemen niet plaatsvinden, dan is het niet mogelijk om de klant terug te betalen zonder dit ontvangstbewijs. Meer informatie omtrent de retourprocedure vind je terug onder "Hoe retourneer ik een artikel?".

Over hoeveel dagen beschik ik om artikelen te retourneren?

Bij Sarenza beschik je over 100 kalenderdagen om producten te retourneren. De bedenktijd van 100 kalenderdagen gaat in vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen. De artikelen dienen, indien mogelijk in originele staat te zijn en in hun originele schoenendoos te zitten. Vergeet niet het retourformulier op de site van Sarenza in te vullen voordat je de artikelen terugstuurt. Op deze manier profiteer je van een supersnelle terugbetaling.

Opmerking: Zoals vermeld onder de Algemene Voorwaarden heeft de klant, volgens de wettelijke normen, de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 werkdagen*. Sarenza geeft haar klanten 100 dagen bedenktijd in plaats van 14 werkdagen, op voorwaarde dat de retourprocedure wordt gerespecteerd.

Ik ben van gedachten veranderd/ ik heb me vergist toen ik mijn retour aanmeldde, wat moet ik doen?

Neem contact met ons op per telefoon via het gratis nummer 020 262 81 80 of stuur een e-mail naar a2xhbnRlbnNlcnZpY2VAc2FyZW56YS5ubA== zodat wij deze informatie kunnen verwerken. Bedankt!

Hoeveel kost het om een artikel te retourneren?

Retourzendingen zijn altijd gratis via DPD. Je hoeft dus niets te betalen, op voorwaarde dat de retourprocedure wordt gerespecteerd. Om onze artikelen intact te houden, adviseren wij sterk om de geretourneerde producten in de originele en onbeschadigde schoenendoos terug te sturen en deze schoenendoos in een verzenddoos te plaatsen.

Wanneer staat het aankoopbedrag weer op mijn rekening?

Het aankoopbedrag wordt binnen 48u. teruggestort op je rekening nadat de retour is aangemeld en gescand in een DPD ParcelShop.

Het geld wordt teruggestort op het betaalmiddel dat je tijdens het plaatsen van de bestelling gebruikt hebt: hetzij je betaalrekening, hetzij je creditcardrekening, hetzij je PayPal-account. Mocht de automatische terugbetaling niet binnen 48u. plaatsvinden, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Als je hebt gekozen voor betaling per factuur wordt je factuur aangepast aan de hand van de veranderingen in de originele bestelling. Klik hier om meer te weten over het terugbetalingsproces via Klarna Factuur.

Wij sturen je een e-mail wanneer de terugbetaling heeft plaatsgevonden. Het kan enkele dagen duren voordat het bedrag daadwerkelijk op je rekening staat omdat het een internationale overschrijving betreft. Wanneer je betaald hebt met een creditcard zul je het bedrag op het een maandoverzicht terugvinden.

Kan ik artikelen van een bepaalde bestelling op twee verschillende tijdstippen retourneren of ruilen?

Wij verzoeken je om alle retourartikelen van één bepaalde bestelling gelijktijdig op onze site aan te melden. Het online retourdocument kan met andere woorden maximum één keer per bestelling ingevuld worden. Zorg er dus voor dat je zeker van je stuk bent, alvorens je de retour en/of de ruilaanvraag op de site aanmeldt. Als je je retourpakket nog niet hebt weggebracht naar de DPD ParcelShop en je zou graag nog een extra artikel retourneren/ruilen, contacteer dan zo snel mogelijk onze klantenservice.

Aan welke voorwaarden moet de ruil/ retour voldoen?

Alle te retourneren/te ruilen producten (schoenen, de schoenendoos, eventuele accessoires, etc.) dienen perfect intact te worden teruggestuurd. Na ontvangst van een retourzending, onderzoekt Sarenza de perfecte staat van de geretourneerde artikelen. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde producten door de klant zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt. Als de retour geweigerd wordt door Sarenza.nl, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Sarenza. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling, tenzij het product non-conform blijkt te zijn. Als de klant artikelen wil omruilen en de geretourneerde producten daarbij zichtbaar gebruikt en/of beschadigd werden, zodat verdere verkoop onmogelijk wordt, kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als Sarenza een retourpakket ontvangt waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden, dan kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als we een retourzending in ontvangst nemen, waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden en als de klant daarbij geprofiteerd heeft van een voortijdige terugbetaling, behoudt Sarenza zich het recht om het desbetreffende bedrag te vorderen op de klant. Om een artikel te retourneren kan je vrijblijvend gebruik maken van het modelformulier voor herroeping. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar onze Algemene Voorwaarden.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantenservice is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantenservice