"Het Land van de Wetten en de Wonderen": dat is de letterlijke vertaling van Faguo, de Chinese naam van dit nieuwe Franse sneakers-merk. Faguo betekent ook gewoon Frankrijk in het Chinees en dat is de naam die Nicolas en Frédéric, twee studenten van de Franse Handelshogeschool ISTEC, aan hun project wilden geven toen ze op studiereis waren in het magische koninkrijk van de sneaker, China, waar de sneaker door iedereen, jong of oud, rijk of arm, gedragen wordt. De sneakers van Faguo hebben de markt in 2009 als een wervelwind veroverd dankzij optimaal gebruik van de sociale netwerken - ongetwijfeld zullen Facebookgebruikers en lezers van modeblogs de naam Faguo al eens zijn tegengekomen tijdens het surfen op het net. En het is aan deze nieuwe marketinghausse te danken dat Faguo in drie weken tijd door zijn eerste voorraad (5.000 paar schoenen) heen was, een voorraad die oorspronkelijk bedoeld was voor zes maanden! Een marketingconcept dat is gebaseerd op een ander populair idee: milieubescherming. Om de uitstoot van CO2 te compenseren, plant Faguo een boom voor ieder paar verkochte schoenen. Als de sneakers van Faguo beginnen aan hun lange reis vanuit China (waar de productie en de werkomstandigheden worden gecontroleerd door een van de oprichters), is dat met zo min mogelijk verpakkingsmateriaal. En de route van Le Havre naar Parijs zal binnenkort per boot geschieden in plaats van over de weg, om zodoende de vervuilende uitlaatgassen te beperken. Ga samen met Sarenza voor de neogroene bohemian-chic sneakers van Faguo!