Retourneren en terugbetaling

Hoe retourneer ik een artikel?

Retouren kunnen via de site aangemeld worden:
  • Stap 1: Log in en ga naar het kopje “Mijn bestellingen bekijken”. Dit is terug te vinden onder het kopje “Account”.

  • Stap 2: Selecteer alle producten die je wilt retourneren en/of wilt omruilen door op het vakje links van het plaatje te klikken. Klik vervolgens op “Ruilen/retourneren”.

  • Stap 3: Kies per product of je deze wilt ruilen of dat je liever terugbetaald wordt. Kies vervolgens ook per artikel de reden voor het retourneren. Klik vervolgens op “Doorgaan”.
    LET OP: Indien je een artikel terug wilt sturen om deze van je Klarna-factuur af te laten halen, kan je kiezen voor “Terugbetalingsaanvraag”.

  • Stap 4: Kies een PostNL punt waar je jouw retourpakket terug wilt brengen. Klik bij dit punt op "Kies voor PostNL". Dit is geen bindende keuze – je kan het altijd nog bij een ander PostNL-punt inleveren. Indien je voor een omruiling kiest, zal je hierna een scherm krijgen voor de levermethode van het nieuwe pakketje.

  • Stap 5: Ontvang je retourdocument via het kopje “Download & print het retourdocument”. Print deze vervolgens uit en plak jouw retourdocument over het label op de verzenddoos en lever het pakket in bij het door jou gekozen PostNL afleverpunt. Bij het inleveren van jouw retourpakket zullen zij jou een bon meegeven inclusief datum en trackingnummer. Dit dient als jouw afgiftebewijs.
    Niet in de gelegenheid om te printen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.
Zodra je het pakketje hebt ingeleverd bij het punt, zullen wij direct aan de slag gaan met je terugbetaling en/of omruiling.

Mocht je er toch niet uitkomen, dan helpt onze klantenservice je graag verder:
Telefoon: 020 262 81 80
E-mail: a2xhbnRlbnNlcnZpY2VAc2FyZW56YS5ubA==

De teruggestuurde producten moeten nieuw en niet gedragen zijn:
- Probeer je schoenen op een propere en gladde oppervlakte
- Voor de kleding: probeer de artikelen enkel om je maat te controleren, zoals je in een winkel zou doen

Gepaste artikelen om de maat of stijl te controleren zullen niet gezien worden als gedragen. Om hygiënische redenen, pas het ondergoed over jouw eigen ondergoed heen.
Opgelet: het retourneren van kousen of panty’s kan enkel als het pakje ongeopend gebleven is.
Als jouw retour niet conform deze richtlijnen gebeurt, zal de retour geweigerd kunnen worden.
Plaats de artikelen die jij wenst terug te sturen in één verpakte doos (je kunt de originele doos hergebruiken).

Over hoeveel dagen beschik ik om artikelen te retourneren?

Bij Sarenza beschik je over 100 kalenderdagen om producten te retourneren. De bedenktijd van 100 kalenderdagen gaat in vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen. Als je een artikel wilt retourneren, dient dit artikel ongedragen teruggestuurd te worden. Vergeet niet het retourformulier op de site van Sarenza in te vullen voordat je de artikelen terugstuurt. Op deze manier profiteer je van een supersnelle terugbetaling.

Opmerking: Zoals vermeld onder de Algemene Voorwaarden heeft de klant, volgens de wettelijke normen, de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 werkdagen*. Sarenza geeft haar klanten 100 dagen bedenktijd in plaats van 14 werkdagen, op voorwaarde dat de retourprocedure wordt gerespecteerd.

Ik ben van gedachten veranderd/ik heb me vergist toen ik mijn retour aanmeldde, wat moet ik doen?

Neem contact met ons op per telefoon via het nummer 020 262 81 80 of stuur een e-mail naar a2xhbnRlbnNlcnZpY2VAc2FyZW56YS5ubA== zodat wij deze informatie kunnen verwerken.

Hoeveel kost het om een artikel te retourneren?

Retourneren is gratis, maar alléén als de klant bij retourzending gebruik maakt van het retourdocument van PostNL, gedownload en geprint via de website van Sarenza.nl. PostNL behoudt zich het recht voor de retournering door de klant te laten betalen, indien de klant geen gebruik maakt van het retourdocument van PostNL, gedownload en geprint via de website van Sarenza.nl. Indien de klant het retourdocument verkregen via Sarenza.nl niet wenst te gebruiken en moet betalen voor de retournering, zal Sarenza.nl deze kosten in geen enkel geval vergoeden.

Wanneer staat het aankoopbedrag weer op mijn rekening?

Het aankoopbedrag wordt binnen 48u. teruggestort op je rekening nadat de retour is aangemeld en gescand in een PostNL.

Het geld wordt teruggestort op het betaalmiddel dat je tijdens het plaatsen van de bestelling gebruikt hebt: hetzij je betaalrekening, hetzij je creditcardrekening, hetzij je PayPal-account. Mocht de automatische terugbetaling niet binnen 48u. plaatsvinden, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Als je hebt gekozen voor betaling per factuur wordt je factuur aangepast aan de hand van de veranderingen in de originele bestelling. Klik hier om meer te weten over het terugbetalingsproces via Klarna Factuur.

Wij sturen je een e-mail wanneer de terugbetaling heeft plaatsgevonden. Het kan enkele dagen duren voordat het bedrag daadwerkelijk op je rekening staat omdat het een internationale overschrijving betreft. Wanneer je betaald hebt met een creditcard zul je het bedrag op het een maandoverzicht terugvinden.

Kan ik artikelen van een bepaalde bestelling op twee verschillende tijdstippen retourneren of ruilen?

Wij verzoeken je om alle retourartikelen van één bepaalde bestelling gelijktijdig op onze site aan te melden. Het online retourdocument kan met andere woorden maximum één keer per bestelling ingevuld worden. Zorg er dus voor dat je zeker van je stuk bent, alvorens je de retour en/of de ruilaanvraag op de site aanmeldt. Als je je retourpakket nog niet hebt weggebracht PostNL-punt en je zou graag nog een extra artikel retourneren, contacteer dan zo snel mogelijk onze klantenservice.

Aan welke voorwaarden moet de ruil/ retour voldoen?

Alle te retourneren/te ruilen producten (artikelen, verpakkingen, eventuele accessoires, etc.) dienen perfect intact te worden teruggestuurd. Na ontvangst van een retourzending, onderzoekt Sarenza de perfecte staat van de geretourneerde artikelen. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde producten door de klant zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt. Als de retour geweigerd wordt door Sarenza.nl, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Sarenza. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling, tenzij het product non-conform blijkt te zijn. Als de klant artikelen wil omruilen en de geretourneerde producten daarbij zichtbaar gebruikt en/of beschadigd werden, zodat verdere verkoop onmogelijk wordt, kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als Sarenza een retourpakket ontvangt waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden, dan kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als we een retourzending in ontvangst nemen, waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden en als de klant daarbij geprofiteerd heeft van een voortijdige terugbetaling, behoudt Sarenza zich het recht om het desbetreffende bedrag te vorderen op de klant. Om een artikel te retourneren kan je vrijblijvend gebruik maken van het modelformulier voor herroeping. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar onze Algemene Voorwaarden.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantenservice is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantenservice