Ruilen

Kan ik producten ruilen?

Elk artikel kan geruild worden, mits het binnen 100 kalenderdagen via een PostNL-punt naar het magazijn van Sarenza wordt teruggestuurd. De bedenktijd van 100 kalenderdagen gaat in vanaf het moment dat je de artikelen hebt ontvangen. Als je een artikel wilt retourneren, dient dit artikel ongedragen teruggestuurd te worden. Artikelen kunnen geruild worden voor hetzelfde model (van hetzelfde merk), voor een andere maat of kleur. Indien dit niet het geval is, dien je een retour aan te melden en het gewenste artikel(en) te bestellen via de normale bestelprocedure.

Als de te ruilen artikelen in de sale waren toen je ze bestelde of als je een kortingscode hebt gebruikt tijdens de bestelling, dan ontvang je dezelfde korting voor de omruiling.

Hoe ruil ik een product?

Log in met je inloggegevens op je Sarenza account. Klik hiervoor rechts bovenaan op de homepage op 'Account' en vervolgens op 'Aanmelden'. Klik vervolgens op 'Mijn bestellingen bekijken en retourneren'. Vink het/de te ruilen artikel(en) aan en klik op 'retourneren/ruilen'.

De omruilprocedure wordt stap voor stap uitgelegd. Omruilbestellingen kunnen uitsluitend via PostNL.

De nieuwe artikelen die je uitzoekt worden gereserveerd op het moment dat je de omruilaanvraag hebt bevestigd.
De omruilbestelling wordt binnen 2 werkdagen na het inscannen bij de gekozen PostNL-punt opgestuurd.

Het pakket kan exclusief afgeleverd worden met postnl aan huis of in een postnl-afhaalpunt. Zodra het retourpakket is ingescand, zal de omruilbestelling binnen 2 werkdagen worden verstuurd. Indien het bedrag van de nieuwe bestelling hoger is dan het bedrag van de eerdere bestelling, dan kan het verschil betaald worden via iDEAL, creditcard of PayPal.
Indien het bedrag van de nieuwe bestelling lager is dan het bedrag van de eerdere bestelling, dan zal Sarenza.nl het verschil binnen 5 werkdagen na de in ontvangstneming van het om te ruilen pakket terugstorten op het betaalmiddel waarmee de bestelling ook is betaald.

Op het moment dat het pakket is verzonden, ontvang je hierover een e-mailbevestiging met een Track&Trace nummer waarmee je je pakket kan volgen.

Als je bij je eerste bestelling hebt gekozen voor betaling per Klarna Factuur kan het zijn dat de procedure is veranderd. Klik hier voor meer informatie over ruilen van artikelen in geval van betaling per factuur.

Aan welke voorwaarden moet een ruil/retour voldoen?

Alle te retourneren/te ruilen artikelen (schoenen, schoenendoos, eventuele accessoires, etc.) dienen perfect intact te worden teruggestuurd. Na ontvangst van de retourzendingen bepaalt Sarenza.nl de staat van de geretourneerde artikelen. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde artikelen door de klant zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de artikel onmogelijk maakt. Als de retour geweigerd wordt door Sarenza.nl, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Sarenza. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling, tenzij het artikel non-conform blijkt te zijn. In het geval van een omruiling, als de geretourneerde artikelen zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt, dan kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als we een retourzending in ontvangst nemen, waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden en als de klant daarbij geprofiteerd heeft van een voortijdige terugbetaling, behouden wij het recht om het desbetreffende bedrag te vorderen op de klant.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantenservice is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantenservice